| Etusivu | Foorumi | Galleria | Bimmerparty | Verkkokauppa |  

Go Back   BTCF Forum > Mallisarjakohtainen keskustelu > 5-sarja > 1996 - 2003 (E39)

Reply
 
Thread Tools Search this Thread Display Modes
Old 05-11-2004, 10:32   #1
jukktuom
Bimmer Rookie
 
Join Date: Nov 2004
Posts: 53
E39 1999 touring ruosteongelmia

Oli tuossa koeajolla 530d -99 ja hämmästykseni/järkytykseni oli suuri kun huomasin, että ovien helmat oli selkeästi ruostuneet. Takaluukku oli jo aivan hirveässä kunnossa. Valtuutettu BMW huolto mittasi maalinpaksuusmittarilla maalipinnan ja totesi, että autoa ei ole maalattu, eikä täten kolaroitu.
Takuu kuulemma korjaa, mutta onko totta että näinkin kalliit Saksan "laatutuotteet" ruostuu jo alle viidessä vuodessa. Aina olen kuvitellut, että japski vehkeet on noita ruostepesiä. Mersulla kuulemani mukaan jopa pahempia ongelmia..

Hyvähän se on jos takuu pelaa, mutta miten tuollaista voi kuvitella omistavansa kun koritakuut menee umpeen.

Onko tietoa mistä tuo johtuu? Eikös -99 mallit pitäisi jo olla galvanoituja koriltaan.
jukktuom is offline   Reply With Quote
Old 05-11-2004, 11:45   #2
Larry
Bimmer Fanatic
 
Join Date: Jul 2002
Location: höpö
Posts: 657
Tuo on sitä halpatyövoiman syytä, joku aringonpolttama neekeri norsunluurannikolta on jättänyt jonkun työvaiheen tekemättä.
Larry is offline   Reply With Quote
Old 05-11-2004, 11:58   #3
Keimo
Bimmer Enthusiast
 
Keimo's Avatar
 
Join Date: Jul 2003
Location: Kekkoslovakia
Posts: 2,035
Re: E39 1999 touring ruosteongelmia

Quote:
Originally Posted by jukktuom
Oli tuossa koeajolla 530d -99 ja hämmästykseni/järkytykseni oli suuri kun huomasin, että ovien helmat oli selkeästi ruostuneet. Takaluukku oli jo aivan hirveässä kunnossa. Valtuutettu BMW huolto mittasi maalinpaksuusmittarilla maalipinnan ja totesi, että autoa ei ole maalattu, eikä täten kolaroitu.
Takuu kuulemma korjaa, mutta onko totta että näinkin kalliit Saksan "laatutuotteet" ruostuu jo alle viidessä vuodessa. Aina olen kuvitellut, että japski vehkeet on noita ruostepesiä. Mersulla kuulemani mukaan jopa pahempia ongelmia..

Hyvähän se on jos takuu pelaa, mutta miten tuollaista voi kuvitella omistavansa kun koritakuut menee umpeen.

Onko tietoa mistä tuo johtuu? Eikös -99 mallit pitäisi jo olla galvanoituja koriltaan.
Käytäppä searchia, niin löytyy juttua ruosteesta ja merkityksestä(tai merkityksettömyydestä).

Ent. liisari mondeo -03 oli jo ruostessa ovien helmoista, siis pinta sellaista, mutta kuitenkin.
Keimo is offline   Reply With Quote
Old 05-11-2004, 12:17   #4
buksin-1
Bimmer Enthusiast
 
buksin-1's Avatar
 
Join Date: Dec 2003
Location: Keski-Pohjanmaa
Posts: 3,523
Katso tuolta:
http://www.btcf.fi/foorumi/viewtopic...sc&start=0
__________________
**AUTOMAATTILAATIKKOTEHDASKORJAUKSET RECROLLA NOUTOPALVELUNA**
Vikaluku ja nollaus, E-,F-sarja, E6X LCI valojen ja HiFi-järjestelmien modaus.
Laitekorjaus -> MK3, MK4, BM24, BM54, MID sekä navinäytöt ja vahvistimet
CCC/MASK -> CIC / NBT(F-series) modaus ja koodaus
Sisusta-asennukset
buksin-1 is online now   Reply With Quote
Old 05-11-2004, 12:46   #5
jukktuom
Bimmer Rookie
 
Join Date: Nov 2004
Posts: 53
Kyllä samoja oireita näemmä muillakin.
No onneksi en vielä vaihtanut ko. autoa vaan takuu asiat ovat selvityksen alla.
Onko kokemusta miten takuu yleensä noihin on suhtautunut?

Mistä moinen voi johtua? Galvanointi epäonnistunut, pohjamaali yms. ongelmia?

Tutulla on Peugeot 405 -89 ja sen emäntä mankeloi peräluukun reunan ja nyt se on ollut jo reipas 5 vuotta paljaalla pellillä eikä vieläkään ruostunut.
Noihin sen galvanoinnin pitäisi toimia, vai mitä?

Jaa-a, saas nähä viitsiikö sekaantua baijerin ihmeisiin ollenkaan. Uusi japski samalla hinnalla alle ja kolmen vuoden päästä vaihtoon ja taas uusi... Ilman murheita, ilman ajonautintoa..
jukktuom is offline   Reply With Quote
Old 05-11-2004, 12:55   #6
bmw harrastelija
Bimmer Fanatic
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 784
Perkele tuo on vanaha juttu jo! Justii ku eu määräs, niitte vesiliukosten maalien käytöstä, nii tuli ruostetta jokaiseen uuteen autoon...Menet heti valtuutettuun bmw huoltoon valittaan, sama juttu mersuissa(e,c,s,vito,sprinter,a) KAIKISTA autoista, mitkä on maalattu nuilla vähäpoäästösillä paska maaleilla ruostuu...Onko saksalainen auto vielä paras, sitä voi seurata enemmän mersuforumilta missä on satoja autoja menny takuun piikkiin, poislukien alumiinikoriset...Meilläki haki ukko maanantaina veholta oman 02 mallisen ruostekorjauksesta. Autolla ajettu 48tkm ja aina ku ajettu suolassa pesty. Veho korvasi...
__________________
thought the block was good for 200, even 300 hp, but I never thought it would take 1000 horsepower."
Alex von Falkenhausen
bmw harrastelija is offline   Reply With Quote
Old 05-11-2004, 13:56   #7
Rahu
Bimmer Enthusiast
 
Rahu's Avatar
 
Join Date: Aug 2002
Location: Tuusula
Posts: 6,480
Quote:
Originally Posted by jukktuom
Jaa-a, saas nähä viitsiikö sekaantua baijerin ihmeisiin ollenkaan. Uusi japski samalla hinnalla alle ja kolmen vuoden päästä vaihtoon ja taas uusi... Ilman murheita, ilman ajonautintoa..
Nii'i tuota mielenkiintoista virkettä voi jokainen aprikoida itsekseen :lol:
__________________
Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä

Ohjelmoinnit, päivitykset, MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat -->bmwalpina(ät)kolumbus.fi
Rahu is offline   Reply With Quote
Old 09-11-2004, 17:38   #8
jukktuom
Bimmer Rookie
 
Join Date: Nov 2004
Posts: 53
No joo. Takuu asiat selvis ja takuun piikkiin menee, joten kaupatkin syntyi...

Asiallista toimintaa huollossa, eikä maahantuonnin puolestakaan ole valittamista. Asiallisesti suhtautuivat ja toimintakin oli kohtuu ripeää..

Täytyy viedä auto pajalle, saavat sitten vaihtaa ovea yms. jotta ruosteet tulee korjattua..
jukktuom is offline   Reply With Quote
Old 09-11-2004, 18:02   #9
buksin-1
Bimmer Enthusiast
 
buksin-1's Avatar
 
Join Date: Dec 2003
Location: Keski-Pohjanmaa
Posts: 3,523
Quote:
Originally Posted by jukktuom
No joo. Takuu asiat selvis ja takuun piikkiin menee, joten kaupatkin syntyi...

Asiallista toimintaa huollossa, eikä maahantuonnin puolestakaan ole valittamista. Asiallisesti suhtautuivat ja toimintakin oli kohtuu ripeää..

Täytyy viedä auto pajalle, saavat sitten vaihtaa ovea yms. jotta ruosteet tulee korjattua..
Kuulostaa tutulta :juo Ex E39:ssäni oli samat oireet ja hyvinhän ne takuuasiat hoituivat :wink:
__________________
**AUTOMAATTILAATIKKOTEHDASKORJAUKSET RECROLLA NOUTOPALVELUNA**
Vikaluku ja nollaus, E-,F-sarja, E6X LCI valojen ja HiFi-järjestelmien modaus.
Laitekorjaus -> MK3, MK4, BM24, BM54, MID sekä navinäytöt ja vahvistimet
CCC/MASK -> CIC / NBT(F-series) modaus ja koodaus
Sisusta-asennukset
buksin-1 is online now   Reply With Quote
Old 26-11-2004, 21:10   #10
overboost
Bimmer Rookie
 
Join Date: Oct 2004
Location: E-Suomi
Posts: 183
On minullakin ruostetta takaluukun sisäpuolella. Pari ruostekukkaa tiivisteen kohdalla. Toinen kohta ruoste tulee kittisauman läpi keskellä luukkua. Ja noin 30-40 cm matkalta alareuna kuplinut, mutta maali ei ole irronnut.
overboost is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools Search this Thread
Search this Thread:

Advanced Search
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Ilmastointi kompuran yhteen sopivuus heinonen85 Kori, sähköt 3 04-06-2005 19:59
E39 Touring -97 takapuskurin irroitus? Tourinki 1996 - 2003 (E39) 2 22-08-2004 23:39


All times are GMT +3. The time now is 14:15.


Powered by vBulletin® Version 3.8.6
Copyright ©2000 - 2014, Jelsoft Enterprises Ltd.